افزايش نسبي خطر ديابت با مصرف آب ميوه
يک تحقيق جديد نشان ميدهد؛ زناني که خواهان بهبود ديابت نوع 2 هستند بايد در وعدههاي غذايي خود سبزيجات و ميوهجات را گنجانده و از مصرف آبميوه خودداري کنند. به گزارش ايسنا ، خوردن 3 وعده ميوه در روز يا يک وعده اسفناج، کلم و يا سبزيجات مشابه داراي برگهاي سبز مرتبط با کاهش خطر ابتلا به ديابت مرتبط است. اين نتايج از يک مطالعه 18 ساله بر روي 71 هزار و 346 زن که در مطالعه سلامت پرستاران شرکت کرده به دست آمده است. دکتر ليدا بازانو از دانشگاه تولان از مرکز سلامت و درمان عمومي در اين رابطه گفت: در اين روش يک کاهش نسبي وجود داشت ولي اين روش نميتواند باعث جلوگيري شود. اگر عوامل خطرناک بسيار زيادي مانند اضافه وزن وجود داشته باشد، اين روش فقط يک ابزار براي پيشگيري از ديابت است. بازانو و همکارانش اطلاعات به دست آمده از شرکت کنندگان در مطالعه سلامت پرستاران را مورد بررسي قرار دادند. در هنگام اين مطالعه 4 هزار و 529 نفر از شرکت کنندگان مبتلا به ديابت نوع 2 شدند در اين حين يک وعده اضافي از سبزيجات داراي برگ سبز خطر ابتلا را تا 9 درصد کاهش داد و يک وعده اضافي از آبميوه درصد ابتلا را تا 18 درصد افزايش داد. بازانو گفت: اگر چه اين يافتهها بايستي مورد تجديد نظر قرار گيرد ولي مکانيزمهاي احتمالي وجود دارد که توسط آنها آبميوه مي تواند باعث افزايش خطر ديابت شود. وي افزود: آبميوه حاوي مقدار بسيار زيادي قند به شکل مايع است که مي تواند به سرعت جذب شود. به گفته اين تيم تحقيقاتي، اين يافتهها عنوان ميکنند که جايگزين کردن بعضي از نوشيدنيها با آبميوه به عنوان عملي براي بهبود سلامتي بايد به عنوان يک هشدار تلقي شود. يک هشدار مشابه ديگر نيز بايد بر اين اساس مد نظر باشد که طبق راهبرد غذايي استفاده از آبميوه به عنوان يک وعده مصرف ميوه پيشنهاد شده است.
 |  |
دفعات بازديد
10
|
|