
[1]نوشيدن آب ميوه و سبزي از ابتلا به آلزايمر پيشگيري ميكند
85/9/29
مطالعات نشان ميدهد نوشيدن آب ميوه و سبزي چندين بار در هفته ميتواند از بروز آلزايمر پيشگيري كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي خبرگزاري فرانسه، نتايج يك تحقيق 9ساله بر روي 2هزار تن نشان داد احتمال ابتلا به آلزايمر در كساني كه بيش از سه نوبت در هفته آب ميوه يا سبزي مينوشند 76 درصد كمتر است.
نتايج اين تحقيقات كه به سرپرستي پروفسور كي داي از دانشگاه واندربيلت در تنسي انجام شده است در مجله american journal of medicine منتشر شده است.
آلزايمر يك بيماري تحليل برنده مغزي است كه بر حافظه و تفكر تاثير ميگذارد.
احتمال ابتلا به آلزايمر در كساني كه يك نوبت در هفته آب ميوه و سبزي نوشيدند ۱۶درصد كمتر بود.
اين تحقيق در سال 1991بر روي 1836فرد سالم در سياتل شروع شد.
عادات غذايي و شيوه زندگي اين افراد از طريق پرسشنامه پيگيري شد و هر دو سال آزمونهاي عملكرد ادراكي از آنها گرفته شد.
هر چند پزشكان از دير باز ميدانستند ويتامينهاي آنتي اكسيدان مانند ويتامين سي ،اي و كاروتن نقش حفاظتي در برابر آلزايمر ايفا ميكند، اما اين مطالعه نشان داد مواد ديگري مانند پلي فنولها كه آنتي اكسيدهاي طبيعي در آب ميوه و چاي است در اين ميان نقش دارند.
مطالعات حيواني و كشت سلولي تاييد كرده است برخي پلي فنولهاي موجود در آب ميوه نقش حفاظتي قويتري در مقايسه با ويتامينهاي آنتياكسيدان دارند.
اين تحقيق فوايد بيشتر برخي آب ميوهها را بررسي نكرده است.
اين تحقيق بخشي از مطالعه بزرگتري است كه بيماري آلزايمر را در ژاپن، هاوايي و سياتل بررسي ميكند.
۴/۵ميليون تن در آمريكا و ۵/۴ميليون تن در غرب اروپا به اين بيماري مبتلا هستند.