تاثيرات مثبت برخي از خشكبار و ميوه‌هاي مغزدار

(290 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است)
(589 بار خوانده شده است)  صفحه مناسب براي چاپگر [1]

تاثيرات مثبت برخي از خشكبار و ميوه‌هاي مغزدار

13/08/1385
بادام زميني: خوردن 28 گرم بادام زميني 5 بار يا بيشتر در هفته احتمال بروز ديابت نوع دوم را در زنان كاهش مي‌دهد. بادام زميني داراي مقادير زيادي چربي اشباع نشده‌، منيزيم و فيبر غذايي است كه همگي خطر بروز ديابت را كاهش مي‌دهند. اين ميوه همچنين حاوي فيبر و منيزيم است كه باعش كاهش مقاومت انسولين مي‌شوند.
وجود چربي امگا - 2 در اين ميوه نيز باعث حفظ سلامت سلولها، نرمي پوست و نيز كاهش ميزان كلسترول كلي در خون مي‌شود.
بادام زميني همچنين منبع سرشاري از آهن، روي، ويتامين E، منيزيم و فوليك اسيد است كه تاثير مهمي در مبارزه با مواد خارجي آزاد سرطان زا دارند.
گردو: بر اساس مطالعات انجام شده از سوي محققان دانشگاه ايالتي پن، گردو نه تنها كلسترول مضر را كاهش مي‌دهد، بلكه باعث كاهش التهاب رگ‌هاي خوني مي‌شود كه معمولا عامل بروز بيماريهاي قلبي - عروقي هستند.
گردو منبع غني دو نوع از اسيد‌هاي چرب اشباع نشده به نام‌هاي اسيد آلفا - لانولين و اسيد لينولنيك، ويتامين E، آهن، منگنز، فسفر، پتاسيم و فوليك اسيد است كه در ساخت استخوانها، تامين سلامت قلب و خون نقش مهمي دارند و نيز حاوي ويتامين B-6 است.
بادام: سرشار از پروتئين است و داراي ريزمغذي‌هاي مهمي از قبيل منيزيم، پتاسيم، فسفر، مس، ويتامين B-2، نياسين و آنتي اكسيدان ويتامين E است كه اين ماده اخير نقش ضدسرطاني دارد.
بادام شامل مقادير زيادي كلسيم است و نيز مي‌تواند در بهبود رشد استخواني و جلوگيري از بروز پوكي استخوان موثر باشد.
محققان كانادايي دريافته‌اند كه افراد مبتلا به كلسترول بالا كه در روز يك اونس بادام مصرف مي‌كنند، مي‌تواند ميزان كلسترول مضر خون خود را تا 4 درصد كاهش دهند.

  
[ بازگشت به مقالات روانشناسی [2] | صفحه اصلي بخش ها [3] ]
Links
  [1] http://www.tafahomnews.com/index.php?name=Sections&req=viewarticle&artid=621&allpages=1&theme=Printer
  [2] http://www.tafahomnews.com/index.php?name=Sections&req=listarticles&secid=9
  [3] http://www.tafahomnews.com/index.php?name=Sections&listsections