(383 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است) (772 بار خوانده شده است)
حذف صبحانه برابر با زندگی ناسالم؟ 19/06/1385 به گزارش شبكه خبري" ورلد نيوز " (World-news.org/persian ) حذف صبحانه از نشانه های زندگی ناسالم تلقی شد هميشه گفته شده است كه صبحانه مهم ترين وعده غذای روزانه است. اكنون پژوهشگران می گويند كه اهميت صبحانه حتی می تواند از آنچه تاكنون تصور می رفت بيشتر باشد زيرا معلوم شده است كسانی كه صبحانه را از رژيم غذايی خود حذف می كنند در مجموع زندگی ناسالم تری دارند. برخی صبحانه را برای جلوگيری از عقب ماندن از كارهای روزمره و برخی نيز برای كاهش وزن حذف می كنند. اما پژوهشگران فنلاندی می گويند كسانی كه صبحانه نمی خورند معمولا بيشتر سيگار می كشند و الكل می نوشند و كمتر از ديگران ورزش می كنند. به علاوه كسانی كه صبحانه نمی خورند احتمالا چاق تر هستند، كه می تواند ناشی از اين واقعيت باشد كه آنها برای جبران كمبود انرژی در طول روز تنقلات بيشتری مصرف می كنند. همچنين احتمال آنكه سطح تحصيلات بالايی داشته باشند كمتر است و در نتيجه يافتن شغل را دشوارتر می يابند. الگوهای تغذيه: پژوهشگران در جريان اين مطالعه از 5500 جوان و والدين آنها پرسيدند آيا صبحانه می خورند و اگر بله هرچند روز يك بار. همچنين از آنها درباره ميزان تحصيلات، وزن و عادات مصرف نوشيدنی ها سوال شد. تحقيقات نشان داد در خانواده هايی كه پدر و مادر صبحانه را حذف می كنند فرزندان نيز معمولا چنين می كنند. دكتر ان كسكی- راكونن، كه سرپرستی اين تحقيقات را در دانشگاه هلسينگی هدايت كرده است به يك روزنامه فنلاندی گفت: "فرزندان كسانی كه صبحانه نمی خورند به احتمال زياد از پدر و مادر تبعيت می كنند." "در اوايل و اواسط دوره بلوغ، الگوهای نامنظم غذايی ارتباط تناتنگی با عاداتی مانند كشيدن سيگار و ماريجوانا و مصرف الكل كه سلامتی را به خطر می اندازد دارد." وی افزود: "در اين مطالعه كشيدن سيگار، ورزش نادر، سطح پايين تحصيلات، مصرف زياد الكل و وزن بالا همگی به حذف صبحانه در بزرگسالان و افراد درحال بلوغ مربوط بود. يافته ها نشان داد كه اين ارتباط در تمام طول بزرگسالی دوام خواهد داشت." به گفته وی افرادی كه صبحانه را حذف می كنند كمتر از كسانی كه صبحانه می خورند به سلامتی خود اهميت می دهند.