جمعه 5 خرداد 1391 - 8:34   صفحه اول  |  درباره تفاهم  |  گالري  |  دوستان خوب ما  | آرشيو اخبار  |   آرشيو صفحات اول  |  آرشیو صفحات  |  ارتباط با ما  


 

با خوردن میوه و سبزی خود را در مقابل آرتروز بیمه کنید

(263 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است)
(759 بار خوانده شده است)  صفحه مناسب براي چاپگر

با خوردن میوه و سبزی خود را در مقابل آرتروز بیمه کنید

تاریخ افزودن 12/05/1385
نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز می تواند آرتروز را از شما دور کند. تحقیقات نشان می دهد که نوع خاصی کاروتن ترکیبی که غالبا در برخی میوه ها و سبزی ها یافت می شود می تواند عامل این مساله باشد. یافته های قبلی دانشمندان نشان داده بود که کاروتن – ماده زرد و نارنجی رنگ میوه ها و سبزی ها می تواند با اثرات آنتی اکسیدان خود التهاب را کاهش دهد. دکتر آلن جی سلیمان از دانشگاه منچستر و همکارانش داده های مطالعه بر 25000 نفر را تجزیه و تحلیل کرده اند. این افراد برای درک رابطه بین کروتن و خطر آرتروز مورد بررسی قرار گرفته بودند. بین سال های 1993 و 2001، درصد زیادی از افراد شرکت کننده در این تحقیق در طی این مدت دچار آرتروز شده بودند و در مقابل 176 نفر کاملا سالم بودند. متوسط مصرف روزانه کاروتن ها (بتاکریپتوزانتین و زیگزانتین) در افراد مبتلا به آرتروز در مقایسه با افراد سالم40 و 20 درصد کمتر بود. در مقابل به نظر نمی رسید که مصرف دو نوع معروفتر کاروتن- لوتین و لیکوپن- تاثیری در مقابل آرتروز داشته باشد. تحقیقات بیشتر نشان داد افرادی که بیشترین مصرف بتا- کریپتوزانتین و زیگزانتین – را داشتند، حدود نصف دیگران در خطر ابتلا به التهاب مفصلی بودند. محققان می گویند: این اطلاعات ثابت کرد که برخی آنتی اکسیدان های غذایی مانند کاروتن های بتا کریپتوزانتین و زیگزانتین و همچنین ویتامین C می توانند در مقابل ابتلا به گسترش آرتروز – افراد را محافظت کنند.


 


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه تفاهم می باشد. استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز است

Powered by Parsis Co.