(297 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است) (516 بار خوانده شده است)
به گفته محققان؛ انگليسي؛ مصرف روزانه شير، قلب را سالم نگه ميدارد
86/6/4 دانشمندان در انگليس دريافتهاند كه نوشيدن تقريبا نيم ليتر شير در هر روز ميتواند به حفظ سلامت قلب كمك كند. به گزارش ايسنا، به گفته محققان؛ نوشيدن شير به طور روزانه از قلب در برابر گروهي از بيماريهاي مهم مانند بيماري قلب، سكته مغزي و ديابت نوع دوم محافظت ميكند. اين يافته از مطالعات 25 ساله بر روي 2 هزار و400 مرد 45 تا 59 ساله در انگليس بدست آمده است. در بين افراد شركت كننده در اين پژوهش از هر 6 نفر يك نفر به سندرم متابوليكي مبتلا بود. سندرم متابوليكي تركيبي از اختلالات پزشكي است كه خطر ابتلاي بيمار را به امراض قلبي - عروقي و ديابت افزايش ميدهد.به تمام مردان شركت كننده پاسخ نامههايي داده شد تا نوع رژيم غذايي هفتگي آنها در زمينه مصرف لبنيات و فرآوردههاي لبني ثبت و بررسي شود. نتايج اين بررسي كه در نشريه آنلاين ديلي ميل به چاپ رسيده نشان داد: افرادي كه به طور منظم شير و ساير محصولات لبني را مصرف ميكردند نسبت به گروهي كه به مقدار كمي از اين محصولات استفاده ميكردند و يا هرگز از اين مواد غذايي استفاده نميكردند به مراتب كمتر به اين سندرم مبتلا ميشوند. همچنين مطالعات نشان داد: مرداني كه روزانه تقريبا نيم ليتر يا بيشتر شير ميخورند احتمال ابتلا به اين سندرم در آنها 62 درصد كاهش پيدا ميكند. به اين ترتيب مطالعات نشان داد: مصرف منظم هر نوع شير، ماست يا پنير درصد ابتلا به سندرم متابوليك را تا 50 درصد كاهش ميدهد. اين سندرم كه گاهي نيز مقاومت انسوليني ناميده ميشود از راه افزايش كلسترول، گلوكز خون، چربي خون و فشار خون بر روي متابوليسم بدن تاثيرات نامطلوب برجاي ميگذارد.