
[1]افزايش بيماريهاي قلبي با نوشيدني گازدار
86/5/11
تحقييق نشان داد استفاده از نوشيدني ها گازدار خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي و بيماري قند خون را افزايش مي دهدبه . گزارش خبرخودرو به نقل از پايگاه اينترنتي الجزيره، محققان گفتند مصرف روزانه يك يا دو نوشيدني گازدار 50 درصد بيش از ديگر مواد چربي ساز زائد، باعث كاهش كلسترول خون و افزايش فشار خون و عوارض ديگر مي شود. دكتر راماشاندران واسان از دانشكده پزشكي دانشگاه بوستن گفت ابتلا به چاقي و بدن ناسالم، خطر ابتلا به بيماري قلب و لخته خون را افزايش مي دهد. وي افزود: اين موضوع همچنين باعث ابتلا به بيماري قند خون مي شود. اين محقق اضافه كرد: كساني كه ميل به نوشيدن نوشيدني هاي گازدار و استفاده از غذاهاي داراي كالري بالا و چربي دار دارند، بيش از ديگران كم تحرك هستند و دوست دارند هميشه جايي بنشينند.
محققان 6000 زن و مرد ميانسال را طي چهار سال براي دستيابي به نتايج اين تحقيق، مورد بررسي قرار دادند.