
[1]قهوه بنوشيد تا نقرس نگيريد
86/3/9
ايسنا:ان کانادايي اعلام کردند که نوشيدن روزانه 4 تا 5 ليوان قهوه مي تواند باعث کاهش خطر ابتلا به بيماري نقرس شود. محققان کلمبيايي دانشگاه انگلستان متوجه شدند؛ افرادي که قهوه مي نوشند سطح اسيداوريک خون آنها پايين تر است. حدود 600 هزار نفر در انگلستان به بيماري نقرس مبتلا هستند که به نظر مي رسد اين آمار در سال هاي اخير رو به افزايش بوده است. علائم اين بيماري اغلب دردهاي مفصلي است که بيشتر در مفاصل اندامهاي انتهايي بوده و به علت رسوب کريستالهاي اسيد اوريک در مفاصل به وجود مي آيد. همچنين مصرف بيش از حد گوشت قرمز و مشروبات الکلي عاملي براي رسوب اين کريستالها است.
بنابراين گزارش، راه اصلي براي بهبود اين وضعيت استفاده از قرصهاي ضدالتهاب، تغيير رژيم غذايي و نوشيدن مايعات فراوان است و در موارد شديد بايد از قرصهايي استفاده شود که سطح اسيد اوريک را در خون پايين مي آورند. در مطالعه اي که اخيرا بر روي 141هزار زن و مرد در بين سال هاي 1994-1988 صورت گرفته و سطح اوريک اسيد خون آنها مورد آزمايش قرار گرفته بود محققان به اين نتيجه رسيدند که در کساني که روزانه 4 ليوان يا بيشتر قهوه مصرف مي کردند سطح اسيد اوريک خون آنها نسبت به بقيه پايين تر بوده است
دکتر « اندرو بامجي » مشاور روماتولوژي و عضو انجمن روماتولوژي جامعه انگلستان گفت: هنوز هيچ دليل مشخصي بر روي رابطه بين مصرف قهوه و سطح اسيد اوريک خون وجود ندارد.