خوردن سير تازه كلسترول بدن را كاهش نمي‌دهد

(194 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است)
(633 بار خوانده شده است)  صفحه مناسب براي چاپگر [1]

خوردن سير تازه كلسترول بدن را كاهش نمي‌دهد

86/3/7
ايرنا:محققان دانشگاه "استنفورد" در كاليفرنيا مشخص كرده‌اند كه اثر خوردن سير در پايين آوردن سطح ‪ LDL‬و يا كلسترول بد در انسان‌ها بسيار ناچيز و يا صفر است. به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از استنفورد، در مطالعه‌اي كه در نشريه "آرشيو پزشكي داخلي" منتشر شده است، "كريستوفر گاردنر" از "مركز تحقيقات پيشگيري استنفورد" گفت كه وي از نتايج اين آزمايش حيرتزده شد زيرا واقعا تصور مي‌كرد كه سير خام در پايين آوردن سطح كلسترول بدن تاثير دارد. در اين تحقيق ‪ ۱۹۲‬بزرگسال كه سطح كلسترول خونشان اندكي بالا بود در يك دوره شش ماهه به چهار گروه تقسيم شدند و شش روز هفته يك حبه سير متوسط مصرف كردند. محققان هر ماه خون اين افراد را آزمايش مي‌كردند. يو.اس.اي تودي گزارش داد، نتايج اين تحقيق هيچ تاثير چشمگيري بر تمركز كلسترول ‪ LDL‬و يا سطوح تري گليسريد كه نشانه ديگري از خطر ابتلا به بيماري قلبي است، نشان نداد. گارنر گفت، مطالعات قبلي در زمينه سير خام و مشتقات مختلف آن نتايج متفاوتي را نشان داده است اما در مطالعات بر روي حيوانات مدركي وجود دارد كه سير مي‌تواند كلسترول ‪ LDL‬را پايين آورد.

  
[ بازگشت به مقالات پزشکی [2] | صفحه اصلي بخش ها [3] ]
Links
  [1] http://www.tafahomnews.com/index.php?name=Sections&req=viewarticle&artid=1837&allpages=1&theme=Printer
  [2] http://www.tafahomnews.com/index.php?name=Sections&req=listarticles&secid=6
  [3] http://www.tafahomnews.com/index.php?name=Sections&listsections