پنجشنبه 4 خرداد 1391 - 4:6   صفحه اول  |  درباره تفاهم  |  گالري  |  دوستان خوب ما  | آرشيو اخبار  |   آرشيو صفحات اول  |  آرشیو صفحات  |  ارتباط با ما  


 

كاهش سكته مغزي با نوشيدن چاي سبز

(218 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است)
(487 بار خوانده شده است)  صفحه مناسب براي چاپگر

كاهش سكته مغزي با نوشيدن چاي سبز

86/3/2
تازه‌ترين دستاوردهاي پژوهشگران ژاپني نشان مي‌دهد كه نوشيدن روزمره چاي سبز مي‌تواند احتمال مرگ ناشي از سكته مغزي را كاهش دهد. به گزارش رسانه‌هاي ژاپني، پژوهشگران وابسته به دانشگاه "توهوكو" به اين دستاورد رسيده‌اند كه نوشيدن بيش از پنج فنجان چاي سبز در روز احتمال بروز سكته مغزي در مردان را ‪ ۴۲‬درصد و بانوان را تا ‪ ۶۲‬درصد كاهش مي‌دهد. پژوهشگران ژاپني پس از ‪ ۱۸‬سال بررسي بر روي وضعيت جسمي ‪ ۴۵‬هزار زن و مرد ‪ ۴۰‬تا ‪ ۷۹‬ساله به اين نتيجه رسيده‌اند. در جريان اين بررسي، افراد مورد آزمايش بنابر ميزان چاي سبزي كه در روز مي‌نوشند، به چهار گروه تقسيم شدند.
نتيجه اين بررسي نشان داده است كه نوشيدن روزمره هر چه بيشتر چاي سبز، خطر احتمال مرگ ناشي از سكته مغزي و بيماري‌هاي گوارشي را پايين مي‌آورد. دستاوردهاي پيشين پژوهشگران ژاپني نيز نشان داده بود كه چاي سبز مي‌تواند به پيشگيري از تكثير سلول‌هاي سرطاني در بدن افراد كمك كند.
پژوهشگران گفته‌اند كه ماده "كاتكين" كه در چاي سبز وجود دارد با چسبيدن به سطح سلول‌هاي سرطاني، از تكثير آن تا حد قابل توجهي جلوگيري مي‌كند. به‌گفته آنها،نوشيدن روزانه دو تا سه‌فنجان چاي سبز و جذب ماده "كاتكين" توسط خون، مي‌تواند ميزان تكثير سلول‌هاي سرطاني را به نيم برساند.



 


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه تفاهم می باشد. استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز است

Powered by Parsis Co.