چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 6:48   صفحه اول  |  درباره تفاهم  |  گالري  |  دوستان خوب ما  | آرشيو اخبار  |   آرشيو صفحات اول  |  آرشیو صفحات  |  ارتباط با ما  


 

بررسي اثر مصرف آلوي خشك در مقابله با پوكي استخوان

(223 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است)
(494 بار خوانده شده است)  صفحه مناسب براي چاپگر

 بررسي اثر مصرف آلوي خشك در مقابله با پوكي استخوان

85/12/21
پژوهشگران در دانشگاه فلوريداي آمريكا سرگرم بررسي در زمينه تاثير احتمالي مصرف آلوي خشك در مقابله با پوكي استخوان يا آرتريريت استخواني هستند. به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از تالاهاسي، مطالعاتي كه قبلا توسط بهرام ارجمندي از دانشگاه ايالتي فلوريدا انجام شده بود، نشان داد مصر آلوي خشك، بافت‌هاي استخواني از دست رفته را در مدلهاي حيواني پوكي استخوان جبران كرد و بيوماركرهاي مرتبط با استخوان‌سازي در زنان يائسه را بهبود بخشيد. در تحقيق يكساله‌اي كه در اين زمينه در دست انجام است، نيمي از زنان داوطلب به غذاي روزانه خود ‪ ۹‬تا‪ ۱۰‬عدد معادل يكصد گرم آلوي خشك مي‌افزايند و نيمي ديگر همين مقدار سيب خشك را ،كه به داشتن خاصيت‌هاي مختلف شهرت دارد، به برنامه غذاييشان اضافه كردند. شركت‌كنندگان در هر دو گروه، بايد روزي ‪ ۵۰۰‬ميليگرم كلسيم و ‪ ۲۰۰‬واحد ويتامين دي مصرف كنند، هر سه ماه يكبار تحت آزمايش خون قرار گيرند و ميزان تراكم استخواني آنان در ابتدا و انتهاي اين تحقيق، با استفاده از تازه‌ترين تكنولوژي اسكن تمام بدن كه "‪ "iDXA‬نام دارد، اندازه‌گيري شود. ارجمندي، محقق ارشد اين پروژه پژوهشي گفت اگر يافته‌هاي اين مطالعه در مورد انسانها، همانند الگوهاي حيواني مثبت و قابل تكرار باشد، محققان قادر خواهند بود مواد موثر در آلوي خشك را كه روي ايجاد بافت‌هاي استخواني موثرند، مشخص كنند."


 


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه تفاهم می باشد. استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز است

Powered by Parsis Co.