چهارشنبه 3 خرداد 1391 - 6:36   صفحه اول  |  درباره تفاهم  |  گالري  |  دوستان خوب ما  | آرشيو اخبار  |   آرشيو صفحات اول  |  آرشیو صفحات  |  ارتباط با ما  


 

مصرف منابع گياهي اسيدهاي چرب امگا-‪ ۳‬به تقويت استخوانها كمك مي‌كند

(270 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است)
(609 بار خوانده شده است)  صفحه مناسب براي چاپگر

مصرف منابع گياهي اسيدهاي چرب امگا-‪ ۳‬به تقويت استخوانها كمك مي‌كند

85/12/17
پژوهشگران مي‌گويند رژيم غذايي سرشار از اسيد آلفا لينولنيك به داشتن استخوانهاي نيرومند كمك مي‌كند. به گفته آنها برخلاف تصور اغلب مردم براي افزايش سطح اسيد چرب امگا-‪۳‬ لازم نيست حتما ماهي يا قرص‌هاي روغن ماهي مصرف شود. به گزارش پايگاه اينترنتي رويترز، اسيدهاي چرب امگا-‪ ۳‬نوعي اسيد چرب داراي چند حلقه اشباع نشده يا ‪ PUFA‬هستند. بيشتر رهنمودهاي غذايي مصرف رژيم غذايي كه اين نوع اسيد چرب در آنها زياد و چربهاي اشباع شده كم باشد را توصيه مي‌كنند. دكتر ربكا كوروين از دانشگاه ايالتي پنسيلوانيا مي‌گويد اين يافته‌ها نشان مي‌دهد مصرف منابع گياهي اسيد آلفا لينولنيك مانند گردو و روغن تخم‌كتان به تقويت استخوانها كمك مي‌كند. او اين خبرها را براي كساني كه ماهي دوست ندارند خوشايند توصيف مي‌كند. اين يافته‌ها حاصل بررسي ‪ ۲۳‬تن است كه در دوره‌هاي شش هفته‌اي يكي از سه نوع رژيم غذايي را كه اين محققان ارايه كردند مصرف نمودند. اين رژيم غذايي شامل رژيم غذايي معمول آمريكايي‌ها كه ميزان اين اسيد چرب در آن كم است، رژيم غذايي سرشار از اسيد آلفا لينولنيك و رژيم غذايي سرشار از اسيد لينولنيك از دسته امگا-‪ ۶‬بود. رژيم غذايي سرشار از آلفا لينولنيك و تا حدود كمتري اسيد لينولنيك تغييراتي ايجاد كرد كه نشانگر كاهش تجزيه استخوانها است. اين نوع تغذيه‌ها به نظر نمي‌رسد استخوان‌سازي را افزايش دهند. محققان مي‌گويند مصرف منابع گياهي اسيدهاي چرب امگا-‪ ۳‬به بهبود سلامت استخوانها كمك مي‌كند. هرچند اسيد لينولنيك مفيد است، اما از آنجا كه برخي تحقيقات اسيدهاي چرب امگا-‪ ۶‬را با آثار التهابي مرتبط شناخته‌اند، محققان مصرف اين اسيد چرب را توصيه نمي‌كنند.


 


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه تفاهم می باشد. استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز است

Powered by Parsis Co.