دوشنبه 1 خرداد 1391 - 22:30   صفحه اول  |  درباره تفاهم  |  گالري  |  دوستان خوب ما  | آرشيو اخبار  |   آرشيو صفحات اول  |  آرشیو صفحات  |  ارتباط با ما  


 

نوشيدن آب پرتقال از تشكيل سنگ كليه پيشگيري مي‌كند

(185 كلمه مجموعاً در اين متن موجود است)
(633 بار خوانده شده است)  صفحه مناسب براي چاپگر

نوشيدن آب پرتقال از تشكيل سنگ كليه پيشگيري مي‌كند

85/11/30
نوشيدن روزانه يك ليوان آب پرتقال بهتر از ديگر انواع مركبات در پيشگيري از تشكيل مجدد سنگ كليه موثر است. به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس از دالاس، محققان مركز پزشكي دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس مي‌گويند بسياري از مردم تصور مي‌كنند آب تمام مركبات به پيشگيري از تشكيل سنگ كليه كمك مي‌كند. درحالي كه همه نوع مركباتي چنين تاثيري ندارند. دكتر كلاريتا آدوينا نويسنده اين تحقيق مي‌گويد براي جلوگيري از تشكيل سنگ كليه بايد تغييراتي در تغذيه و شيوه زندگي بيمار داده شود و سيترات پتاسيم افزوده شود. اين ماده ميزان تشكيل سنگ جديد را در كليه بيماران كاهش مي‌دهد. آب پرتقال نقش مهمي در جلوگيري از تشكيل سنگ كليه دارد و در بيماراني كه بدن آنها تحمل سيترات پتاسيم را ندارد مفيد است. تمام انواع مركبات حاوي سيترات هستند كه يك شكل اسيد سيتريك است كه طعم ترش مركبات به خاطر وجود اين ماده است. محققان آب پرتقال و ليمو را مقايسه كردند و دريافتند آب پرتقال تاثير بيشتري در كاهش خطر تشكيل سنگ جديد در كليه دارد.





 


تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه تفاهم می باشد. استفاده از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز است

Powered by Parsis Co.